dcsimg

Pitangus sulphuratus ( Asturian )

provided by wikipedia AST
Map marker icon – Nicolas Mollet – Birds – Nature – white.png Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu o de la SEO.

'''Pitangus sulphuratus ye un ave paseriforme americana de la familia de los tirandos. El machu y la fema son bien similares y comparten la xera de construyir el nial, que faen con bien diversos materiales y tien aspeutu desordenáu. El so berru agudo y enllargao da orixe al nome común onomatopéyicu que lleva y que varia según les distintes rexones onde habita.

Descripción física

 src=
Benteveo

Mide ente 21 y 26 cm de llargu. Tien cabeza grande, nales llargues y pates curties. El picu ye tan llargu como la cabeza y termina en forma de gabitu. El llombu y la cola son de color pardo verdosu. La cabeza ye negra con dos franxes blanques a manera de ceyes y gargüelu blancu, lo cual da-y l'aspeutu de tener antifaz y boína negros. El pechu y l'abdome son de color mariellu vivu y tien una corona oculta del mesmu color.

Hábitat

Habita dende'l sur de Texas y Méxicu hasta Uruguái, el centru d'Arxentina y Venezuela. Sacante nel altu monte, alcuéntrase en casi tolos ambientes, preferentemente cerca de l'agua. Con frecuencia, puede trate sobre los árboles de places en grandes ciudaes.

Comportamientu

 src=
Pitogue

Magar el so aspeutu grave, ye un páxaru pacíficu, que solo s'amuesa agresivu na defensa del so nial.

Nial

El nial ye d'aspeutu desordenáu, avolumáu y esféricu, construyíu con camperes seques y recubiertu externamente por payes llargues, trapos ya inclusive bolses de polietileno.

Cantar

El so cantar ruidoso y chillón ye'l so principal carauterística. Nes distintes rexones d'América interpreta'l so berru clásicu con distintos significaos, y dellí la so variabilidá de nomes.

Alimentación

 src=
Pitangus sulphuratus, estación biolóxica La Selva, Costa Rica

L'alimentación del benteveo basar en tou tipu d'invertebraos, como bárabos, merucos, ya inseutos que caza volando, y complementar con delles frutes, como uves y figos, pequeños rucadores y reptiles, ya inclusive pexes, a los que pesca de manera bien similar a la del martín pescador, llevándolos hasta una caña y matándolos a golpes que da contra ella. Dacuando escalen los niales d'aves pequeñes.[1]

Reproducción

El benteveo tien un periodu de reproducción qu'entiende la primavera al branu, siendo'l so maduror sexual a los 12 meses de vida. Pon de 2 a 5 güevos per postura, realizando 3 o 4 postures per temporada. La incubación dura 13 díes, y los pichones pueden dixebrase a los 35 díes de nacencia.

Cría en cautiverio

Ye escasamente atopáu en cautiverio, pero sí ye posible la so reproducción nesti estáu, utilizando xaules grandes de blima y evitando el contautu con otros páxaros, sobremanera en dómina de celu. L'alimentación fayadizo ta basada en frutes como les mores, los figos, la mazana, etc. (pero non naranxes nin mandarines), y complementada con inseutos y viermes de too tipu. Precisa una xaula reproductora de 150 cm de llargu, 100 cm d'altu y 100 cm de fondura.

Mitoloxía

En dellos llugares tiense la creencia de que cuando'l benteveo glaya al mediudía, al pie de una casa, avisa la llegada de xente inesperao: parientes, amigos o persones estrañes. N'otros llugares atribúin el so berru cerca d'una casa a un anunciu de nacencia. N'árees rurales de la mariña arxentina suelse considerar el so berru sobre una vivienda como presaxu aciagu polo que-y lo estorna darréu. Si canta contentu cerca d'una casa, considerar como presaxu d'embaranzu.[2] Una lleenda guaraní diz qu'el benteveo ye un nietu de mal corazón al cual el dios Tupá convirtió en páxaru por non algamar al so güelu morrebundu un vasu d'agua.[3]

Referencies

  1. Ficha de Pitangus sulphuratus en Especies de Costa Rica, s/f; accesu 02.02.2013
  2. (1999) Histories de La nuesa Rexón, Santa Fe 1. Santu Fe: El Capital. Consultáu'l 25 de febreru de 2014.
  3. agenciaelvigia.com.ar Leyenda guaraní: El benteveo, El Vigía, s/f; accesu 02.02.2013

Enllaces esternos

Protonotaria-citrea-002 edit.jpg Esta páxina forma parte del wikiproyeutu Aves, un esfuerciu collaborativu col fin d'ameyorar y organizar tolos conteníos rellacionaos con esti tema. Visita la páxina d'alderique del proyeutu pa collaborar y facer entrugues o suxerencies.
license
cc-by-sa-3.0
copyright
Wikipedia authors and editors
original
visit source
partner site
wikipedia AST

Pitangus sulphuratus: Brief Summary ( Asturian )

provided by wikipedia AST
Pitangus sulphuratus Map marker icon – Nicolas Mollet – Birds – Nature – white.png Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu o de la SEO.

'''Pitangus sulphuratus ye un ave paseriforme americana de la familia de los tirandos. El machu y la fema son bien similares y comparten la xera de construyir el nial, que faen con bien diversos materiales y tien aspeutu desordenáu. El so berru agudo y enllargao da orixe al nome común onomatopéyicu que lleva y que varia según les distintes rexones onde habita.

license
cc-by-sa-3.0
copyright
Wikipedia authors and editors
original
visit source
partner site
wikipedia AST