El Sandoricum koetjape (sinònim. S. indicum i S. nervosum) és un fruit tropical proporcionat per un arbre del sud-est asiàtic.
Es creu que és natiu de l'antiga Indoxina i la península malaia, i que va ser introduït a l'Índia, Borneo, Indonèsia, les Moluques, Maurici, i les Filipines llocs on s'ha naturalitzat.
Hi ha dues varietats que abans es consideraven espècies diferents, la varietat groga i la vermella. Les dues varietats de fruit tenen una pell que pot ser prima o gruixuda. És comestible i tenen un suc lletós. La polpa pot ser dolça o agre i té llavors marrons que no es poden menjar.
L'arbre és de creixement ràpid i pot fer 50 m d'alt. Les fulles tenen costelles, les flors són rosades o de color groc verdós i fan un cm de llarg.
La polpa es menja crua sense afegir-hi res o amb espècies afegides. Cuita se'n fan melmelades. A les filipines es menja bullida en llet de coco. Les llavors si s'empassen poden donar problemes com la perforació intestinal.[1]
La fusta es fa servir en construcció, és fàcil de treballar i polir. Diverses parts de la plant tenen propietats antiinflamatòries,[2] i propietats anticanceroses in vitro.[3] Els extractes de les llavors de santol tenen propietats insecticides.[4]
El Sandoricum koetjape (sinònim. S. indicum i S. nervosum) és un fruit tropical proporcionat per un arbre del sud-est asiàtic.