Aristolochia monticola ye una especie de planta yerbácea perteneciente a la familia Aristolochiaceae.
Son plantes trepadores yerbácees, de fueyes allargaes y apuntiaes. Les flores son grandes y en forma d'embudu dobláu. Los frutos son cápsules alaes.
Orixe desconocíu. Habita en climes semisecos y bien secos, ente los 10 y los 1500 msnm. Asociada al monte tropical caducifoliu, carba xerófilu y montes de encino y de pinu.
En Baxa California Sur emplégase-y principalmente pa tratar los trestornos dixestivos, como dolor d'estómagu (con foria), fiel esparnada ("cuando se fai un coraxe bien fuerte y amanez cola boca amargosa") o contra los parásitos intestinales. Tamién contra la diabetes y pa curar los güeyos enfermos y legañosos.
El tratamientu xeneralmente inclúi'l raigañu fervíu y el líquidu resultante bébese n'ayunes, o s'emplega pa faer llavaos; contra los parásitos fierve una ramina del raigañu del indiu y raigañu de estafiate (Artemisia ludoviciana subsp. mexicana) pa tomase n'ayunes[1]
Aristolochia monticola describióse por Townshend Stith Brandegee y espublizóse en University of California Publications in Botany 6: 357. 1916.[2][3]
Aristolochia: nome xenéricu que deriva de les pallabres griegues aristos ( άριστος ) = "que ye útil" y locheia ( λοχεία ) = "nacencia", pol so antiguu usu como ayuda nos partos.[4][5] Sicasí, según Cicerón, la planta lleva'l nome d'un tal "Aristolochos", qu'a partir d'un suañu, aprendiera a utilizala como un antídotu pa les mordedures de culiebra.[6]
La aristoloquia llamóse ansí por paecer qu'a les muyeres socorría nel partu........La redonda tien virtú contra toles otres ponzoñas; mas la llonga aguanta'l dañu de les culiebres y de cualquier venenu mortíferu si bebe una dracma della con vinu y aplícase tamién por de fora. Bebida con pimienta y con mirra expele el menstruo, los pares y la criatura del banduyu; y lo mesmo fai metida na natura de la muyer. Pedacio Dioscórides Anazarbeo, alrodiu de la Materia Melecinal y de los venenos mortíferos. Andrés Llaguna. 1566, Salamanca.
monticola:, epítetu llatín que significa "habitante del monte".[7]
Ver tamién ==
Cicerone, De divinatione 1.10.16
Inquiz scammoneae radix ad purgandum inquiz aristolochia ad morsus serpentium possit quae nomen ex inventore repperit rem ipsam inventor ex somnio - posse videu quod satis est; cur possit nescio.
Aristolochia monticola ye una especie de planta yerbácea perteneciente a la familia Aristolochiaceae.
Aristolochia monticola es una especie de planta herbácea perteneciente a la familia Aristolochiaceae.
Son plantas trepadoras herbáceas, de hojas alargadas y puntiagudas. Las flores son grandes y en forma de embudo doblado. Los frutos son cápsulas aladas.
Origen desconocido. Habita en climas semisecos y muy secos, entre los 10 y los 1500 msnm. Asociada al bosque tropical caducifolio, matorral xerófilo y bosques de encino y de pino.
En Baja California Sur se le emplea principalmente para tratar los trastornos digestivos, como dolor de estómago (con diarrea), bilis derramada ("cuando se hace un coraje muy fuerte y amanece con la boca amarga") o contra los parásitos intestinales. También contra la diabetes y para curar los ojos enfermos y legañosos.
El tratamiento generalmente incluye la raíz hervida y el líquido resultante se bebe en ayunas, o se emplea para hacer lavados; contra los parásitos se hierve una ramita de la raíz del indio y raíz de estafiate (Artemisia ludoviciana subsp. mexicana) para tomarse en ayunas[1]
Aristolochia monticola fue descrita por Townshend Stith Brandegee y publicado en University of California Publications in Botany 6: 357. 1916.[2][3]
Aristolochia: nombre genérico que deriva de las palabras griegas aristos ( άριστος ) = "que es útil" y locheia ( λοχεία ) = "nacimiento", por su antiguo uso como ayuda en los partos.[4][5] Sin embargo, según Cicerón, la planta lleva el nombre de un tal "Aristolochos", que a partir de un sueño, había aprendido a utilizarla como un antídoto para las mordeduras de serpiente.[6]
La aristoloquia se llamó ansí por parecer que a las mujeres socorría en el parto........La redonda tiene virtud contra todas las otras ponzoñas; mas la luenga resiste el daño de las serpientes y de cualquier veneno mortífero si se bebe una dracma della con vino y se aplica también por de fuera. Bebida con pimienta y con mirra expele el menstruo, las pares y la criatura del vientre; y lo mismo hace metida en la natura de la mujer. Pedacio Dioscórides Anazarbeo, acerca de la Materia Medicinal y de los venenos mortíferos. Andrés Laguna. 1566, Salamanca.
monticola:, epíteto latino que significa "habitante del monte".[7]
Cicerone, De divinatione 1.10.16Quid scammoneae radix ad purgandum quid aristolochia ad morsus serpentium possit quae nomen ex inventore repperit rem ipsam inventor ex somnio - posse video quod satis est; cur possit nescio.
Aristolochia monticola es una especie de planta herbácea perteneciente a la familia Aristolochiaceae.