dcsimg

Chrysomelidae ( Asturian )

provided by wikipedia AST

Los crisomélidos (Chrysomelidae) son una familia de coleópteros polífagos de la superfamilia Chrysomeloidea.[1] Ye una de les grandes families de coleópteros, con más de 35.000 especies, siete veces más que mamíferos. Estremar de los Cerambycidae poles antenes curties y filiformes y el cuerpu, polo xeneral, más arrondáu.


Carauterístiques

Los tarsos son típicamente criptopentámeros, ye dicir con cinco arteros en tolos tarsos (5-5-5), pero'l penúltimu ye bien pequeñu y pocu aparente, colo que paez que tengan solu cuatro.

La forma del cuerpu ye desaxeradamente variable, pero con frecuencia son glabros y provistos de colores brillosos. Antenes usualmente filiformes, raramente dilataes nel ápiz en forma de maza, nunca ensertaes en prominencies y cuasi nunca devasando la metá del cuerpu. La cabeza ta provista con frecuencia de fuexos o prominencies; puede ser rostriforme, pero la cara nunca ye más llargu qu'anchu.

Bioloxía y ecoloxía

Adultos y canesbes aliméntense de too tipu de texíos vexetales y dalgunos son tarrecibles plagues pa l'agricultura, de gran importancia económica. Los miembros de la subfamilia Bruchinae (antes familia independiente) taramien granes de too tipu y causen grandes estragos en productos almacenaos.

L'escarabayu de la pataca (Leptinotarsa decemlineata) abrasó esti cultivu cuando s'introdució n'Europa procedente de Norteamérica y Crioceris asparagi ye plaga de los espárragos, por poner dellos exemplos.

Galería

Referencies

  1. Bouchard, P. et al. (2011) Family-group names in Coleoptera (Insecta).
license
cc-by-sa-3.0
copyright
Wikipedia authors and editors
original
visit source
partner site
wikipedia AST

Chrysomelidae: Brief Summary ( Asturian )

provided by wikipedia AST

Los crisomélidos (Chrysomelidae) son una familia de coleópteros polífagos de la superfamilia Chrysomeloidea. Ye una de les grandes families de coleópteros, con más de 35.000 especies, siete veces más que mamíferos. Estremar de los Cerambycidae poles antenes curties y filiformes y el cuerpu, polo xeneral, más arrondáu.


license
cc-by-sa-3.0
copyright
Wikipedia authors and editors
original
visit source
partner site
wikipedia AST